Jueves, 17 Agosto 2017 19:17

Dr. Jaime Moreno

Dr. Jaime H. Moreno is Distinguished Researcher, Senior Manager in the Data Centric Systems department at the IBM Thomas J. Watson Research Center in New York, where he focuses on next-generation supercomputing systems. He joined the IBM Research Division in 1992, and has led various teams on microprocessor and high-performance system architecture, design and performance analysis. He has published multiple papers and two books, holds many patents in processor architecture, and has been recognized as Master Inventor at IBM Research. His current research interests address future supercomputers and the convergence of Cognitive Computing with High-Performance Computing. Before joining IBM, he was a faculty member at the University of Concepcion, Chile. He received his Ph.D. and M.S. degrees in Computer Science from the University of California Los Angeles, and a degree in Electrical Engineering from the University of Concepcion, Chile.

• Nombre : .: Dr. Jaime Moreno
  • Acerca de: .: Distinguished Researcher, Senior Manager in the Data Centric Systems Department at the IBM Thomas J. Watson Research Center
  • País de Origen: .: Estados Unidos - Chile
Visto 105 veces Modificado por última vez en Jueves, 17 Agosto 2017 19:22