Tecnología del futuro para el mundo de hoy en Workshop HPC-UD 17
    Con un rotundo éxito se realizó la segunda edición del Workshop HPC-UD 17, organizado por el Doctorado en Ingeniería de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas, que contó con una masiva participación de investigadores, docentes y estudiantes, de pregrado y posgrado, tanto de la institución como de otros claustros de educación superior, el 19 y 20 de septiembre,

Miércoles, 19 Julio 2017 15:45

Dr. Pedro Mario Cruz e Silva

Pedro Mário Cruz e Silva did his Bachelor in Mathematics (1995), and Master in Science (MSc) in Combinatorial Optimization (1998) at Federal University of Pernambuco (UFPE), he also did his Doctoral (DSc) in Computer Graphics (2004)  at Pontifical University of Rio de Janeiro (PUC-Rio). Worked for 15 years at Tecgraf Institute/PUC-Rio as a Researcher, Project Manager and for 8 years as Manager of Computational Geophysics Group, during this period was responsible for several Software Development and R&D projects for Geophysics, and other fields of the Oil&Gas industry, with strong focus on innovation. Has more than 10 years' experience with Agile Methodologies for Software Development,  including Certified Scrum Master (CSM) and Certified Scrum Product Owner (CSPO). He also finished a Master's in Business Administration (MBA) in 2015 at Getúlio Vargas Foundation (FGV/RJ). As a volunteer project he is member of the main board of The Brazilian Geophysical Society (SBGf) as the Secretary of Publications. Recently joined the NVIDIA team as a Solution Architect for Latin America with special interest for Deep Learning applications for Oil&Gas industry.

Visto 281 veces Modificado por última vez en Lunes, 31 Julio 2017 19:25